BESTHYRDJS, DJ, Ljus&Ljud uthyrning
DJ-SET & PRIS >

DJ SET & PRISER

ENKELT OCH TRYGGT ATT BOKA

DJ SET

PRIVATFEST

För ca 10-500 personer


PRO DJ inkl 3h speltid

&

Utrustningspaket




Fr. 7.500kr


För ca 10-500 personer


PRO DJ inkl 3h speltid

&

Utrustningspaket




Fr. 7.500kr


DJ SET

FÖRETAGSFEST

EVENT M.M.

DJ SET

BRÖLLOP

För ca 10-500 personer


PRO DJ inkl 3h speltid

&

Utrustningspaket




Fr. 8.500kr


INFORMATION

  • Vi utgår alltid från vårt ovanstående grundpris sedan väljer du helt själv hur mycket du vill lägga på din fest samt att vi i varje tillfälle vid behov ger dig kostnadsfri expert hjälp och råd. Vi kommer att anpassa ljud och ljus utrustningen efter dina önskemål och den information vi får av dig. För att kunna ge fullständigt rätt pris utgår vi från din festplan och dina önskemål samt givetvis din budget, vidare så som storlek på festen samt hur lokalen ser ut, antalet gäster, hur lång tid du önskar ha dj m.m.


  • Vi ger alltid fast pris i våra offerter utifrån din information. Det förekommer inga dolda avgifter, moms ingår för privatperson, tillkommer för företag. Om du inte är nöjd med priset som vi ger i offerten så är vi inte alls omöjliga att justera. Huvudsaken är att du blir helt nöjd och känner trygghet till oss som leverantör till din fest.


  • Vår utrustning fungerar likväl inomhus så som för utomhus evenemang.


  • Transport och montering dagtid ingår i Stockholms regionen.


  • Pristillägg för speltid efter 01.00. Pris 1.000:-
  • Förlängning av speltid mer än det som ingår, brukar vara 3 timmar som ingår, Pris 900:-/h
  • DJ utan utrustning Pris fr. 1.500:-/h
  • Tekniker, ljud&ljus tekniker 800:-/h


  • Moms med 25% ingår för privatpersoner, för företag tillkommer 25% moms.

FRÅGOR

Hur mycket kostar det att boka en DJ?

Kostnadsindikation att boka en DJ:
DJ med utrustning: Från ca 7.500kr beroende på fest m.m.

DJ utan utrustning: Från ca 1.500kr per timme, det gäller där det redan finns ljud och ljus i hyrd lokal.


Hur länge kommer DJ:n att spela?

Detta är flexibelt och beror helt på dina önskemål. Vanligtvis spelar en DJ från 2 timmar och vanligtvis i upp till 4 timmar. Det är dock också möjligt att använda en DJ längre tid, till exempel för ett bröllop. En drink och ett litet tilltugg är då välkommet!


Tar DJ:n med sig eget ljud och ljus?

Ja, i de flesta fall gör de det. Våra DJ:s har en ljudanläggning som passar för fester upp till 250 personer. Detta kan också utökas för ett större antal gäster. Du kan också hyra utrustning själv om du föredrar det. Ofta är det dock billigast att boka det i samband med DJ:n. Dessutom är DJ:n bekant med utrustningen, vilket gör det bekvämt för honom/henne.


Hur lång tid tar det att bygga upp DJ-tekniken?

Att bygga upp en DJ:s teknik går ganska snabbt. Du kan räkna med mellan 30 och 90 minuter.


När kommer DJ:n att vara färdig att spela?

Som standard är DJ:n redo att börja 30 minuter före föreställningen. Det innebär att allt är uppställt och att ljudkontrollen har slutförts. I samråd är det också möjligt för DJ:n att vara redo att börja tidigare. Detta kan vara önskvärt om du till exempel har festen i samma rum som middagen.


Kan jag framföra mina önskemål kring låtar till DJ:n?

Ja, det är möjligt. Det är bäst att komma överens om detta med DJ:n innan du bokar. Då kan han eller hon se till att låtarna på ett snyggt sätt införlivas i DJ-setet. Det är också möjligt att lämna över en enskild önskelåt på själva kvällen, men vi avråder från att göra det för ofta. Det kommer att göra det svårare att bygga upp ett bra set.


Vad är en allround-DJ?

En allround-DJ är en DJ som kan spela ett brett spektrum av musikstilar och anpassa dem till publikens preferenser och förväntningar. De kan mixa och spela modern pop- och dansmusik såväl som äldre klassiker och nischade stilar, och de har ofta bred musikalisk kunskap och erfarenhet. En allround-DJ är lämplig för alla tillfällen eftersom DJ:n lätt kan anpassa sig.


Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:


  • Skärmad, professionell underhållning
  • Resekostnader (inom Stockholm)
  • MOMS (för privatpersoner)
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt (bemannad 09.00-20.00)


Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.


Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla tider och avtal.


Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Efter bokning är genomförd kan du lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi planerar all underhållning på rätt sätt.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!



Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.



Hur kan jag avboka?

Vill du avboka oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.


Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning

40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen

Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.


Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Banköverföring
  • Faktura
  • Swish